mylifeasasim

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Sofia - 20 oktober 2013 19:24

Nu är det höst, och det har det varit ett tag, men idag fick jag bara kicken. Jag vill ha en ny header! Eftersom att jag inte lärt mig göra egna headers ännu, så har jag bett Othersims (som är en riktigt bra simsbloggare) att göra en höstheader till mig! Det är hon som har gjort mina tidigare headers. Riktigt duktig är hon på det hon gör! Så vad tycker ni om min nya header? :)  





Av Sofia - 20 oktober 2013 15:16

Ni har säkert sett att en massa simsbloggare har uppdaterat om Sims 4. Jag skrev ju ett inlägg om sims 4 för ett tag sen. Ni kan hitta det här om ni vill veta basfaktan. Okej, nu till mer info om Sims 4!


-Kläder kommer ha priser, din sim kommer alltså inte ha råd med de dyraste kläderna i början(om du väljer att inte fuska då förstås).

-Myspys är en färdighet som din sim kommer kunna bygga upp

-Simmarnas fotstorlek kommer att kunna anpassas

-Trädgårdsarbetet har utvecklats, om tex ett äpple faller från ett träd kan det växa upp ett nytt där äpplet landat.

-Instrumenten piano, gitarr och fiol kommer finnas i grundspelet

-Simmarna beteenden är nu mycket mer "självklara". Förut hade simmarna inte reagerat om en annan sim gått in i tex vardagsrummet. Men nu, i Sims 4, kommer simmarnas blickar vändas mot simmen som kliver in

-Man kan fotobomba i sims! Se bilden nedan

  

Information från bl.a Othersims, som ni kan hitta i länklistan




Av Sofia - 20 oktober 2013 10:51

Jag letade runt lite på nätet och hittade denna coola skelettmasken! Perfekt för halloween! Dessutom, kan du ju ta en massa awesome posebilder! Du kanske är sugen på en häftig profilbild? Eller en ny cool header? Då passar den här perfekt! Du kan hitta denna masken här

 

Av Sofia - 20 oktober 2013 08:59

Ja, jag vet. Jag har inte uppdaterat på ca 3 veckor. I början hade jag bara inte orken eller lusten. Men sedan, när jag väl fick tillbaks den. Togs den ifrån mig igen, pga att sims hela tiden krashade. Nu kan jag inte komma in i min spelfamilj. Och när jag försöker skapa ett nytt spel så kan jag inte det, för städerna har hackat och "skapa simmar" läget är helt katastrofalt! Så jag kan ju säga att det är anledningarna till en så låg uppdatering. Jag hoppas jag kan fixa det här snart, för jag saknar att kunna blogga, och ens kunna spela sims. Men det var ett tag sen jag berättade "läget" om min familj Striker. Tja, de mår nog finfint! Jag vet inte jag har nämligen slutat styra dom, och gjort en ny. Fast i samma save. De nya heter Joeline och Joey Bien. Som är vän med familjen Striker. MEN! Ett tag efter att de var skapade, började det hacka... Så Joeline, har varit gravid ett tag nu kan man ju säga...


 

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Sofia och är en erfaren sims spelare :3 Jag hoppas ni gillar bloggen och uppskattar mina inlägg :)

Önskesimmar

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gör ett avtryck i gästboken!

Omröstning

Vad vill ni se på bloggen?
 Tips
 Tutorials
 Berättelser
 Nedladdningar
 Mitt gameplay
 Challenges
 Annat(skriv som kommentar)

Andra simsbloggar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik


Skapa flashcards